People are affraid of their own greatness - Nelson Mandela



torsdag 29 september 2011

Vad ska jag välja?

Lyssnar på Don't Cry av Guns N' Roses med alternativa texter, alltså inte originaltexterna, och undrar väldigt mycket över vad jag ska göra med mitt liv. Jag är bara femton, jag vet, men jag undrar över framtiden och jag kan inte hjälpa det. Vi fick en "Vad ska jag välja?"-katalog inför gymnasiet, som jag sitter och bläddrar i, och det finns ju hur mycket som helst! Hur många gymnasium som helst, hur många program som helst och hur många linjer och inriktningar som helst! Herregud, vad ska jag välja? Den katalogen gör verkligen så att man tänker så...haha, den är ju till för att vägleda en, och visst får man lite mer uppsikt över och koll på saker, men jag blir också jävligt förvirrad och grubblar nu över detta faktum att jag vill till Schillerska, men dom har ingen musik linje. Sen är jag inte säker på om jag vill gå musik, eller ens estetisk, eller jo, det är klart jag vill, jag har alltid velat det, men ska man välja efter vad man är intresserad av, eller vad man vill göra för tillfället? Ska man välja efter skola och hur den ligger och miljö och sånt? Samtidigt börjar jag också fundera på att börja jobba lite så småningom. Alltså, alltså...förvirring, det säger jag bara. Jag är samtidigt into humanistik också känner jag, och samhälle, det beror ju vilket humör jag är på. Aargh! Varför ska man bestämma sin framtid som femtonåring?? Jesus Kristus, jag bubblar över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar