People are affraid of their own greatness - Nelson Mandela



torsdag 5 maj 2011

Häxorna

Hej hoj :) urlöjligt uttryck, jag vet. I alla fall, igår hade vi uppspelning av teaterpjäsen "Häxorna" av Roald Dahl inför publik med teatergruppen. Pjäsen inleddes först med två små pjäser, i vilka det var två grupper som fick skapa varsin liten pjäs utifrån någon liten tanke, idé eller något litet budskap dom hade. I den ena gruppen var Moa, Miriam, Alma, Alice och Isabelle, som spelade upp en liten pjäs om barnens rätt. I den andra (där jag var med :D) var det jag då, Tringa, Klara B, Klara T och Carl som spelade upp "Begravningen", som handlade om en liten flicka (Klara T) som gick på sin egen begravning och hon visste inte att hon var död typ. Där spelade jag präst och chef på en blomsteraffär ;D Sen i Häxorna (där spelade alla i samma), spelade jag en lat och lite lätt förvirrad pappa till huvudpersonen Pelle (Carl), och gjorde bort mig när jag råkade säga Carl istället för Pelle XD Men det blev bra ändå... Sen var jag en god häxa också. Men pjäsen blev rätt lyckad, och alla var jätteduktiga (venne om jag var det men aja), i alla fall alla andra. Ska definitivt fortsätta till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar