People are affraid of their own greatness - Nelson Mandela



lördag 29 oktober 2011

Dricker kaffe och är cool...

Raaaww! ;o Bon Scott där ja...dricker kaffe och är cool...
Idag är det lördag och höstloov yeah! I torsdags var jag på Schillerska på niornas dag, och det verkade superbra. Jag såg en tjej som såg nästan likadan ut som jag, och det är nog ett positivt tecken. Rektorerna berättade i början att stämningen speciellt var väldigt bra på skolan, och alla var så trevliga och allt. Fin byggnad också. Hehe. Och passande program. Jag väger nu mellan teaternlinjen på estetisk, och humanistisk med teater på individuellt val...svårt svårt. Även Schillerskas humanister verkade vara av avslappnat knasigt sofia-slag, så...då behöver jag kanske inte välja efter vilken typ av människor jag ska gå med...det är egentligen ganska konstigt att jag tänkte göra det först...Jag känner verkligen för både estetisk och humanistisk på olika sätt. Humanistisk är liksom intressant-teoretiskt-roligt, estetisk är liksom kul-praktiskt-roligt, fattar du? Hm. Jag tror faktiskt att det blir bra hur jag än gör, och blir det inte det, finns det alltid nån typ av återvändo liksom...
Idag var jag på stan med Jenny och bytte ut en ring som jag hade fått i födelsedagspresent, som var för liten. Vi gick och fikade på nåt kaffeställe, Mauritz, som hade hundra sorters kaffe och några typer av fikabröd eller vad det heter. En kille sa att jag såg ut som arton, då blev jag munter, sa generat tack, flög tillbaka till min stå-plats bland alla vuxna, drack min latte och kände mig cool...det där skrev jag bara sådär helt apropå ingenting...hah höö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar