People are affraid of their own greatness - Nelson Mandela



måndag 25 april 2011

Istid eller regnskog? Eller öken kanske?

Om du läste det förra inlägget, kan du ignorera det, för det var inget fel på bloggen! Nu låter jag säkert som en gammal gumma, men jag älskar vädret som har varit de senaste dagarna! Så varmt och soligt :) Jag var på landet några dagar här under påsklovet, och jag var nästan aldrig inomhus! Idag är ju tyvärr den sista dagen på påsklovet, så jag får väl försöka att inte...låta dagen bara gå...sa hon och satt inomhus och bloggade mitt på dan. Som du kanske vet, så stämmer inte klockslaget för när blogginlägget gjordes...:/ Ska förmodligen till Härlanda Tjärn lite senare ändå.
Men allvarligt, jag tycker att vädret och klimatet förändrades jättefort, som att Gud liksom knäppte med fingrarna, och så slutade det att snöa. Och nu är det en sådär tjugo-tjugfem grader ute på dagarna. Aj lööve it. Men så brukar det väl inte vara i Sverige? Såhär kalla vintrar och varma sommrar tycker inte jag att det var när jag var liten? Det var lite mer samma klimat hela tiden. Har det med växthuseffekten och göra? Såklart har det det. Fortsätter det såhär, så kommer vi antingen få en till istid, eller så överhettas jorden rätt snart. Men idag är det skitfint väder, och jag ska njuta istället för att börja ställa mig själv frågor om hur länge till jag lever...eh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar