People are affraid of their own greatness - Nelson Mandela



fredag 15 april 2011

Idag då...

Vi har sett på två filmer idag i skolan. Den första var "Tusen Gånger Starkare" (som jag har sett förut), och det blev väldiga diskussioner i korridoren mellan killar och tjejer efteråt, om det som filmen tog upp, dvs att killarna tar mycket mer plats i skolan och så (även fast jag personligen inte tycker att det är riktigt så det ligger till i våran klass just), men jag tycker att det är så att om man tittar sig omkring så är det ofta så att killar märks mer när det gäller många saker, och det är ju lite tråkigt... Det är till exempel många jobb-brancher som är lite dominerade av killar på många sätt. Där anledningen till att tjejerna blir kända är att dom är snygga. Vi har ju till exempel musikbranchen (ursäkta, jag vet inte hur "branchen" stavas), där det nästan inte finns en enda känd tjej-artist som inte är snygg, medan det finns jättemånga killar som inte är snygga alls (aja förlåt då). Det är ju lite bättre med skådespelarbranchen, fast även där är de mest hyllade män... Aja, i alla fall, det var den första filmen då :)
Den andra var "Avatar", som vi såg (och fortfarande tittar på) på spanskan. Och då skulle vi såklart kolla på den när den var dubbad till spanska -.- Mmmmm..... Men inget kan slå den animationen i den filmen ändå. Ja såatte...Jag lyssnar just nu på musik på Spotify, på Whitesnake, för tillfället :) Det är ju påsklov nu också, gött ere, men lite tråkigt också? Men vi ses! Eller..det kanske vi inte gör...men vi kanske hörs..eh.. Ja, hejdå helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar